אלוהים אדירים איזה קרב

קיבלתי הצעת שכר מהמקום הנורא שהתמיינתי אליו – היא נמוכה משמעותית ממה שביקשתי וממה שמקובל ורציתי לצרוח מתסכול. אני גם צריכה ללכת למקום רע וגם לא לקבל תגמול כספי? למה אצלי הדרך כל כך קשה? 😦

אז התמקחתי והם העלו את ההצעה לרף התחתון של מה שמקובל. ואני עדיין כועסת אבל מבינה שאין ברירה. אני רק נורא מפחדת לומר כן.

הגוף עצמו נמצא בכאוס – כל הצוות התפרק ואין אף אחד שיודע מה קורה בקוד, הסמנכ״ל טכנולוגיות לחוץ להוציא מוצר, העבודה לא היברידית ולוקח לי שעה להגיע אבל מבחינתי, הגב ששובר את גב הגמל, הוא הבוס. אין לו גבולות והוא גורם לי להרגיש לא נעים.

אותה חברה מפוסט קודם אמרה לי: תקשיבי י., את לא נמצאת עדיין במקום שמסוגל לומר לא ולהציב לו גבולות. את חיה בפנטזיה שהכל יסתדר אבל בפועל זה לא הולך ככה ויהיה לך קשה. הוא יחסל לך את מאגרי האנרגיה.

וזה נכון, יהיה לי קשה ואני מפחדת. נורא.

מצד שני, אני כמעט שנה מובטלת, השוק במצב קטסטרופלי ובכל שבוע מפוטרים עוד עשרות אנשים והדרישות בשוק הן ל-3+ שנות נסיון. אז מאיפה צוברים נסיון? כנראה ממקומות כאלה :/

אלוהים, רק תן לי את הכוח להחזיק מעמד, להציב גבולות ולזכור שאני יכולה לעשות עבודה רק של בנאדם אחד. לא של צוות של 6 אנשים שנסו מהמקום.

20 תגובות על ״אלוהים אדירים איזה קרב״

  1. קודם כל, אין שום דבר שמונע ממך להמשיך לחפש, אפילו כמה חודשים אחרי שתתחילי במקום החדש. מקסימום תוכלי להגיד שהתפשרת בגלל המצב הכלכלי, או שגילית אי התאמה בינך לבין מקום העבודה אחרי כמה חודשים. אם אין לך היסטוריה של מעבר מהיר בין כמה מקומות עבודה, זו לא צריכה להיות בעיה.

    Liked by 1 person

    1. תודה עדי על התגובה. אני מפחדת שלא יהיה לי כוח לחפש כי בשלב הראשון אני נכנסת לזירה שלאף אחד אין מושג מה קורה שם ואני רוצה לעזור. אני מפחדת נורא באמת שיסתכלו על המעבר שלי כג׳וניורית וישפטו אותי לחומרה. אולי בסוף דברים יסתדרו אבל עם המזל שלי, המזל לא בא ככה סתם…

      Liked by 1 person

      1. תני לעבודה הזו צ׳אנס כמה חודשים, ותחשבי אז מה הלאה. יכול להיות שמצב השוק ישתנה, או שהניסיון בעבודה החדשה י׳דם אותך מקצועית ויקל עליך למצוא עבודה חדשה.

        Liked by 1 person

  2. זה ממש נורא אבל את צודקת שכרגע אין לך כל כך ברירה. התחילי לעבוד, עשי כמיטב יכולתך לשמור על עצמך, וכשיהיו לך כוחות לכך – המשיכי לחפש. שולחת אנרגיות טובות………

    Liked by 2 אנשים

  3. אמרת שיש לך גורו לענייני אלגוריתמים שאת מתייעצת איתו, לא? מה הוא אומר?

    יכול להיות שאני קורא את המפה לא נכון, אבל נשמע שראיה ממוחשבת זה תחום עם חסם כניסה די גבוה. הקו"ח שלך מתאימים לתפקיד כזה?
    אם לא, הרבה פעמים כשרוצים להתקבל לתפקיד ש"גדול עלייך" (רק על סמך נתונים יבשים) ההתלבטות היא או לעבוד במקום שהוא בדיחה, עם שכר בהתאם, או לעבוד בחברה נורמלית בתפקיד בתחום קרוב (נניח ML או אפילו "סתם" מתכנתת בחברה שיש בה ראייה ממוחשבת).

    שאלה שקפצה לי תוך כדי קריאת הפוסט, למה את חושבת שמגיע לך יותר מהמינימום המקובל בתחום? לדעתי את צריכה לענות עליה בכנות.

    אני מתנצל אם התגובה שלי נשמעת מזלזלת. אני לא מכיר לא את התעשייה ולא את הניסיון המקצועי או היכולות שלך, ולא מנסה להוריד אותך כמובן, רק להגיע להערכה של המצב.

    שיהיה בהצלחה!

    Liked by 1 person

    1. הלוואי וזה היה המצב. כרגע אין כמעט בכלל הצעות בשוק, גם לא בתפקידים ליד. בכולם רוצים במינימום שלוש שנות נסיון. השכר מבחינתי הוא לא פקטור בגלל שאני מבינה את החשיבות של הנסיון. יותר חשוב לי הנסיון שאצבור והאנשים שאיתם אני עובדת. במקרה הנוכחי אני כנראה אעסוק בעיקר בפיתוח תוכנה ולא באלגוריתמים אבל כמו שאמרתי- צריך למלא את הסעיף הזה בקורות החיים אז אין לי כל כך ברירה (במיוחד שהמצב כנראה נעשה רק יותר רע כי עם ההפיכה המשפטית, הרבה חברות בארץ נפגעות)

      אהבתי

      1. פשוט כתבת על השכר, אז התייחסתי לזה. לדעתי, כשאין לך משפחה או הוצאות כספיות מיוחדות, השכר לא באמת מהווה פקטור כשאת בהייטק. זו בעיקר התחושה של "יריקה בפנים" שמתלווה להצעת שכר נמוכה. אבל, כמו שאומרים, כולנו היינו שם…

        לעבוד ללא אפשרות ללמוד מהאנשים לצדך – גם כן חוויה מוכרת. נשמע שזה גם מה שקרה במקום העבודה הקודם שלך, שלא היה בוס שיכול היה להנחות אותך אלא רק לראות תוצאות.

        נשמע שאת נכנסת לחוויה מאוד לא פשוטה, אבל אולי חצי שנה או שנה מהיום יהיו לך הרבה יותר אופציות, ותוכלי לעבור למדשאות ירוקות יותר.

        אהבתי

  4. המצב אכן מבאס, אבל אל תשכחי שיש להם קלף מיקוח חזק – הרבה אנשים מפוטרים היום ומחפשים עבודה. כלומר, כנראה שעבור החברה הזו ההיצע גדול מהביקוש ובהתאם הם יכולים לתת שכר נמוך מזה שהיה מקובל עד לא מזמן. גם אני חושבת שכדאי לך לקבל את ההצעה. עוד כמה חודשים תוכלי להתמקח על שכר גבוה יותר (כמובן שתצטרכי להצדיק את זה בתפקוד מעולה או בהצעה אחרת שתנתן לך).
    הסתכלי על חצי הכוס המלאה: במצב בו הרבה אנשים מפוטרים, את הצלחת למצוא עבודה, ואפילו בכלל לא רעה

    Liked by 2 אנשים

    1. האמת שכבר לא אכפת לי מהשכר, אני פשוט מתה מפחד מהבוס שישבור אותי. קמתי אתמול בשתיים בלילה ותהיתי איך אמורה להתגבר על החרדה ולא הייתה לי תשובה טובה.
      זה נכון שמצאתי עבודה ואני מודה על כך. זה שהיא טובה זה לא מדוייק (הצוות לפני כולו ברח. בדיוק בתקופה של משבר עכשיו בהייטק, זה אומר דרשני…)

      אהבתי

  5. אני חושב שהמפתח הוא לזכור כל הזמן בשביל מה את עושה את זה. את לא עושה את זה כדי להנות, ואת לא עושה את זה כדי להתעשר. את עושה את זה כדי לצבור ניסיון ולהמשיך הלאה. ההתמקדות ב"בשביל מה" תעזור לך לקחת פחות ללב, ונראה לי שלנוכח אופיו של הבוס שלך זה חשוב.

    Liked by 1 person

    1. כפרה עליך. אני כל כך מקווה. אני חייבת איזשהי יציבות בחיים והשאיפה היא באמת להגיע רחוק. מקווה שהמקום הזה יהיה מקפצה ולא אות קיין למישהי שנמצאת במערכת רקובה

      אהבתי

  6. תצטרכי לבחור מה את מעדיפה – לעבוד במקום פחות טוב עם שכר נמוך מהציפיות או להמשיך לא להרוויח.
    לא בטוח מה עדיף. זה תלוי כמה את לחוצה על כסף.

    לגבי מה שאמרו לך שאת יכולה להמשיך לחפש, זה כמובן נכון אבל לדעתי פחות הגון להמשיך לחפש בלי לתת צ'אנס אמיתי למקום החדש.
    ולא, אני לא מסכים שתוכלי לדרוש יותר בעוד כמה חודשים. אולי בעוד שנה וגם אז לא בטוח שתקבלי.

    בהצלחה!

    אהבתי

    1. זה לא הכסף 🙂 זה הנסיון. ושם לא אקבל אותו כי אין לי אף אחד להתייעץ איתו. אני לא אצליח כנראה לחפש עבודה תו״כ כי יש לי תחושה שהבוס ישאב לי את האנרגיה. מקווה להתבדות

      אהבתי

  7. אני באמת לא יודעת מה להגיד לך, אני מבינה לגמרי את המצב שבו אם את לא במעגל העבודה תקופה ארוכה (שנה ויותר) גם לא קל לחזור לזה (אני יודעת, אני שנתיים לא עובדת, אבל השנה האחרונה הייתה מנסיבות בריאותיות ולא מבחירה).
    אני אישית לא הייתי הולכת לעבוד במקום שלא הייתי מרגישה שאני רוצה לעבוד בו, אבל זו אני והשיקולים שלי. אני לא רוצה להיות במקום שאני יודעת מראש שאני אסבול בו, וזה לא משנה אם זה מהיחס של הבוס, מתנאי ההעסקה, מהשכר הלא מתגמל, מאיש/ת צוות לא נעימים וכיו"ב.
    אני גם מודעת למצב בחוץ וכמה לא פשוט למצוא עבודה, ואת זה שיש מעסיקים שסתם מפרסמים מודעות דרושים אפילו שהם לא באמת מגייסים, או עושים לך מבחן בית ובסוף אומרים לך שזה לא רלוונטי אבל משתמשים בפתרון הקוד שכתבת להם. ובכלל זה סוג של מסע ייסורים לחפש עבודה. אם פעם היית צריכה לעבור ראיון או גג שניים, עכשיו זה 5-6 ראיונות + מבחן טכני אחד (לפחות).
    אני יודעת גם שכשמתחילים לעבוד במקום חדש בחודשיים שלושה הראשונים את רק עסוקה בללמוד את המערכת. כך שסביר להניח שלא יהיה לך יותר מדיי זמן להמשיך בחיפושי עבודה כפי שהציעו לך פה למעלה.
    עכשיו משהו קטן על עניין הניסיון וזה שאמרת שאין לך עם מי להתייעץ שם וכו'. ברוב החברות שתעבדי בהן, במיוחד אם הן מסוג הייטק/ביוטק/פינטק וכיו"ב חוץ מחפיפה קצרה מאוד (אם בכל) את צריכה לדעת לקפוץ למים ולשחות לבד. ללמוד את הדברים לבד, למצוא את הפתרונות לבד ובעיקר להוכיח להם (ולעצמך) שאת יכולה. היום בעידן של האינטרנט שבחיפוש קל בגוגל (או עם chatGPT) את יכולה למצוא פתרונות. חוץ מזה שיש דבר שנקרא נטוורקינג שכדאי להתחיל לטפח כבר מעכשיו. דרך קבוצות בפייסבוק, בטלגרם, להשתתף בפרוייקטים בGIT, ובעצם כל דבר שיגרום לך ליצור קשרים טובים עם אנשים שעובדים בתחום שלך ובתחומים קרובים. עזרה הדדית היא דבר דיי נפוץ בעולם הזה גם מאנשים שאת בכלל לא מכירה. יום אחד מישהו עוזר לך, כמה זמן אחר כך את עוזרת למישהו אחר וכך הלאה.
    אל תתלי את ההצלחה שלך ב-אם יש או אין אנשים שאת יכולה להתייעץ איתם במקום העבודה.

    Liked by 1 person

    1. כל מה שכתבת מתאר בדיוק את הדברים שחשבתי עליהם. יש לי מנטור לאלגוריתמיקה ומקווה להעזר בו (הוא כבר שלח לי מאמר בתחום). ובוודאי שאעזר בגוגל (איך היינו עושים תואר בלעדיו? 😉 )
      הכל שם בבלגן אטומי ואין אף אחד שיודע מה קורה בקוד אז אפילו לפני שאני אנסה למצוא פתרון, אני אצטרך להכנס לקוד ולהבין מה קורה בפנים.

      אהבתי

כתיבת תגובה