סחרחורת

הו רומיאו זו הייתה פנטזיה נהדרת

אבל משהו עובר עלי

העולם נראה אחרת

הכל קורה מהר אולי

מתקן אחד יותר מדי

אני רוצה לרדת

הפסקתי ללכת לפסיכולוגית החדשה וחבל שנתתי ארבעה שבועות של נסיון כדי לבחון את זה לעומק. היא גרמה לי לערער על כל מוסכמה ומוסכמה בחיים שלי. וכרגע אני כבר לא יודעת אם תחושת הבטן שלי נכונה או לא.

היא נניח אמרה לי שאני צריכה להסתיר את האישיות שלי, להעמיד פנים שאני בנאדם קריר ומתרחק "כי רק ברגע שלא תראי שום התעניינות בבני אדם, הם ירצו להמשך אליך". שלא נדבר על כך שמבחינתה אני צריכה לשחד בני אדם כדי שירצו בקירבתי ושאין מערכות יחסים של חברות בשביל החברות אלא "הכל זה מסחר קפיטליסטי – מה את נותנת להם ומה הם מציעים לך".

מבחינתה הכל היה שחור ולבן. אם לא חשוב לי מההשכלה של הבחור בטינדר, "זה אומר שאת רוצה בנאדם אנפלבית?!" ואם אני עושה מספר דברים בחיים "אז הזהות שלך לא מגובשת ובגיל שלך כבר ידעתי בדיוק אילו הגדרות יש לי".

היא החמישית שאני מנסה בשנה האחרונה וכבר אין לי כוח.

וגם בחיים מסביב אני חסרת כוח וכיוון. עזבתי את הלימודים לפני מספר שבועות, אחרי שהמזכירה אמרה לי שלא משנה כמה קורסים אעשה, הממוצע שלי מתואר ראשון פשוט לא מספיק כדי להתקבל לתואר שני. בגזרת העבודה נפלתי בראיון למקום שלמען האמת לא ממש רציתי (נמצא בסוף העולם, פחות מ-20 איש ואני לא יודעת כמה הוא מעניין טכנולוגית) אבל זה היה המקום היחיד שהתקבלתי לראיון וזה גם פוגע באגו וגם אובדן ההזדמנות כואב.

אני פשוט מרגישה אבודה ואין לי ממש כוח להמשיך בפול גז על ניוטרל.

אז אין לי כוח להתחיל פרוייקט צד. או לנסות להתקבל למעבדה באונ' כי אני חושבת – מה הטעם אם בסוף זה לא מוביל לכלום??

ברור שצריך להמשיך לנסות. אבל רבאק, אני בת 32 ועד היום אני רק מנסה ושום דבר לא תופס. אני יודעת שאני צריכה מנטורינג מסודר ושינוי, רק שאין לי מושג איך להגיע אליו (ניסיתי דרך פוסט אנונימי בפייסבוק וזה הביא אותי לכמה שאחרי 2-3 שאלות עשו גוסטינג)

אוף

17 תגובות על ״סחרחורת״

  1. מנטורינג זה גם מאמן/נת טובים.

    הפסיכולוגית שהלכת אליה לדעתי פשוט זלזלה בך, לא היתה לה סבלנות, רצתה כסף קלץ בעיקר נראה לי שהיא מתמחה בטיפול "בהויוריסטי", אם אלה העצות שלה.

    אולי כאן בבלוגיה מישהו יוכל להמליץ לך ל מאמן/ת טובים להצלחה.

    חיבוק ענק ממני.

    הכי חשוב שתדעי: את חכמה, את מצליחנית, כל כישלון מקדם לעבר הצלחה.

    Liked by 1 person

  2. היא לא נשמעת כמו פסיכולוגית טובה וטוב שעזבת אותה. אין לי נסיון רב עם פסיכולוגים אבל היא נשמעת שיפוטית ועם עצות גרועות.

    אהבתי

    1. כן, היא הייתה על הפנים. נתתי לה חודש כי חשבתי לעצמי שעם כל הקרדיט שלה והדוקטורט אולי אני מפספסת משהו אבל אחרי 4 שבועות זה היה מספיק

      אהבתי

  3. וואו. קשה.

    מצטערת, י. ממש מצטערת שזוהי החוויה שלך.

    בכל מקרה, מבחינה מעשית: פסיכולוגית לא אמורה להגיד לך מה לעשות או איך להתנהג. וגם להחליף פסיכולוגים כמה פעמים בשנה זה מאד לא בריא וגם לא יעיל, מן הסתם.

    מצב השוק באמת על הפנים, ומה שאמרו לך באוניברסיטה מייאש ממש.

    אני לא יודעת לייעץ לך כמובן אבל צדקו מי שכתבו לך כאן שאת חכמה וטובה ואין שום סיבה שתנסי להתנהג כמו מישהי שאת לא. כמו שהמורה שלי לאימון היתה אומרת: את גדולה ויכולה ואת מספיקה בדיוק כפי שאת.

    Liked by 1 person

    1. תודה על התזכורת שזה באמת לא בריא לעבור כל כך הרבה מטפלים. אני באמת אקח קצת הפסקה.

      מה שכן, אני עוברת עם עצמי דרך לימוד לבד ושמה לב שהיום אני בנאדם שיודע להבחין הרבה יותר טוב בגבולות ולעמוד על הלא שלי. אולי אכתוב על זה בהמשך

      ותודה אמפי 3>

      Liked by 2 אנשים

  4. הפסיכולוגית הזאת נשמעת נוראית, ולמען האמת קצת מזכירה לי פסיכולוגית שהייתה לי פעם (גם ד"ר כמו שלך ובעלת ניסיון וקרדיטים…), שאמנם עזרה לי בהתמודדות עם משהו מעשי נקודתי אחד (משבר שהיה לי בעבודה), אבל בכל השאר מזכירה לי את שלך בשיפוטיות ובאמירות נחרצות לגבי מה אני אמורה ולא אמורה לעשות. היא גם אכלה פעם יוגורט תוך כדי הפגישה, בלי להתנצל או להסביר, איזו הזויה… אחרי תקופה קצרה הפסקתי אצלה.
    גם הייתי פעם אצל פסיכיאטרית מנוסה, שהייתה נוראית וירדה עליי וגרמה לי לבכות.
    אז המסקנה – טייטל לא מעיד בהכרח על טיבה של המטפלת…

    אני מצטערת לשמוע על התקופה הקשה המתמשכת, ועל תחושת הכישלון אחרי עזיבת הלימודים ובחיפוש העבודה.
    אבל – זו יכולה להיות גם הזדמנות לשינוי. לעבור תהליך שיוביל אותך למסלול חדש ואולי אף שונה מזה שחשבת שתהיי בו. כי החיים הם תהליך של למידה, ולפעמים משבר הוא חלק מהתהליך ומה שנדרש לשינוי כיוון ומציאת הדרך והמקום שלך…

    מה דעתך על טיפול יום פסיכיאטרי (נקרא גם אשפוז יום פסיכיאטרי). אם יש בסביבתך בית חולים שיש בו מסגרת כזו, אולי שווה לנסות. זה חינם וצריך הפנייה מפסיכיאטרית. ואפשר בעזרת המחלקה לטיפול יום גם להגיש לביטוח לאומי בקשה לאחוזי נכות, שאם תאושר תוכלי לקבל קצבה ושירותי סל שיקום. וכך יהיה לך "גב" של שירותים ואנשים שיעזרו לך להשתקם ולמצוא את דרכך. יש שירותי תעסוקה, מימון לימודים (אולי תרצי ללמוד משהו חדש?), מתאמת טיפול שמלווה אותך, ועוד ועוד. קשה נורא להתמודד עם כל זה לבד.

    Liked by 1 person

    1. אני הבנתי שכדי לקבל אחוזים בביטוח לאומי את צריכה לבוא לגמרי לא מתפקדת. שלראות בחורה אינטיליגנטית כמוני, ללא עבר אישפוזי, לא יביא שום דבר חוץ ממפח נפש…יש לך נסיון עם הוועדה שלהם?

      אהבתי

  5. ממה שהבנתי מקואצ׳רית שאני עובדת איתה, המעסיקים עכשיו ממש בררנים ובקושי חוזרים בכלל למועמדים, וגם תהליך הראיונות ממש קשה ופוסלים מועמדים על הרבה פרטים קטנים. זה לא רק את.

    ואני זוכרת שלפני ארבע שנים הלכתי לטיפול אצל פסיכולוגית תעסוקתית, והיא כל הזמן ניסתה לעור לתחומים שיותר מתאימים לתחומי עבודה של פסיכולוגית קלינית, וזה הרגיש ממש לא טוב כי זה אל סוג הטיפול שחיפשתי. אמרתי לה את זה וכשהתמקדנו בתחום התסוקתי היא היתה טובה, אבל אז עשיתי את הטעות כשחשבתי על זה שאםם נוצר בינינו קשר אז יהיה טוב לעבוד איתה על נושאים אחרים.

    התחלנו למשל לדבר על הרזיה – היא מיד הפנתה אותי לאישהו מקום שבו עושים סדנאות של שבוע במה שאני מכנה ״טימטומופתיה״ שזה כל מיני ניקוי מיצים ודברים כאלו שבעיני הם ממש ממש לא בריאים. אמרתי לה את זה והיא ענתה ״אז לפחות תלכי לשם בשביל המדיטציות״ – שזה מטומטם כי כנראה לא יהיה זמין שם אוכל נורמלי, אם זו סדנא שמתמקדת בניקוי מיצים, אבל אני גם לא בקטע של מדיטציות…

    או למשל נוצר מצב שבו פגשתי מישהי שנשמעה כמו מישהי שסובלת מנרקיסיזם (אם ראית ״אייל קטן״, אז זה מה שיש שם למרתה). אלו בגדול אנשים עם בטחון עצמי מאוד נמוך שרוצים לגרום לעצמם להראות חשובים בתור מנגנון פיצוי – אז מצד אחד הם מציגים על עצמם שהם אנשים ממש חשובים (מרתה למשל מציגה את עצמה בתור עורכת דין שעובדת עם הפוליטיקאים הכי חשובים בבריטניה, הזו שלי הציגה את עצמה בתור אישתו לשעבר של מייקל ג׳קסון והחברה הכי טובה של בן אפלק וגל גדות ועוד כל מיני כוכבים בהוליווד), אבל מצד שני הם יורדים על אנשים אחרים כדי להגדיל את עצמם.

    ואם מול בנאדם נורמלי שאת רוצה להפרד ממנו את יכולה לערוך שיחת פרידה – מולם שיחה כזו רק נותן להם עוד נשק נגדך ועוד דרמה שורמת להם רק להתעניין בך יותר. הטריק מולם הוא לגרום להם להשתעמם ממך ואז הם כבר יעברו לקורבן הבא.

    הפסיכולוגית הזו רצתה שאני אתעמת עם הנרקיסיסטית, וזה היה בערך הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי.

    Liked by 1 person

  6. סליחה על התגובה הסופר מאוחרת. לקח לי המון זמן עד שזה צץ לי בראש. למה שלא תלמדי לתואר שני בארופה? הלימודים חינם, יעשו לך מבחן קבלה כמעט בלי להסתכל על הציונים מהתואר הראשון, תוכלי גם לקבל תנאי מחייה זולים כי את סטודנטית. ועוד פלוס – בארופה יש אוניברסיטאות לא רעות בכלל. מתייחסים אליך בזלזול ולגמרי לא מגיע לך יחס כזה.

    אהבתי

    1. אתה אומר את זה מנסיון אישי? כי אני חוששת שדווקא שם יערימו יותר קשיים על תואר מדעי (אני רוצה ללמוד מדעי המחשב) כי יש הרבה יותר מועמדים

      אהבתי

      1. את יכולה לנסות. אני שקלתי לעשות דוקטורט בארץ ומיד שאלו אותי על ציונים. בצרפת אמרו לי, ובצדק, שציונים לא מעניינים אותם כי כל מרצה נותן איזה ציון שבא לו ושחשוב שאהיה טובה במה שאני עושה עליו תואר. עברתי מבחן מאוד ספציפי.

        את צודקת שיש יותר מועמדים אבל גם יש הרבה יותר מקומות. וכמו כל דבר בחיים – את הלא כבר יש לך, ככה שאין מה להפסיד מלברר.

        אהבתי

        1. וואלה. אני כל כך מפחדת לגמור את כל החסכונות שלי ולצאת קירחת מכל הכיוונים. ביררתי לגבי מלגות וראיתי שאין מלגות לתואר שני ומה שיש זה למצטיינים (שזו לא אני כי הממוצע שלי אפילו לא מספיק כדי להתקבל בארץ..).
          איך את הסתדרת מבחינה כלכלית?

          אהבתי

          1. אולי ביררת באוניברסיטאות פרטיות? אני עכשיו רואה שרק גרמניה נותנים לימודים חינם לבעלי אזרחות לא ארופאית אבל ברוב המדינות השכר לימוד מזערי. יש לי אזרחות, אז למדתי בצרפת. קיבלתי מילגה ששילמה לי הכל. שכר דירה לסטודנטים היה 300 יורו וארוחה בקפיטריה יורו ליום. לא חייתי בעושר, אבל חייתי סבבה. בגרמניה, המחייה אפילו יותר זולה ולפחות לפי מה שהוצע לי, המלגה גבוהה יותר. פשוט העדפתי את האוניברסיטה בצרפת.

            אם יש לך אזרחות אירופאית, כמעט כל המדינות נותנות לימודים חינם.

            קראי כאן: Study in Europe for free (or low tuition fees) | Study.eu

            Liked by 1 person

כתיבת תגובה